-->

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 31, 2011

kecewa dengan airasia...

sekarang ni student aku tengah buat mid term exam kat opis aku ni,so boleh la aku blogging sambil2 menjaga exam...ehehe...hari2 blogging jak,macam tak de kerja je aku ni...

petang semalam sorang member ni sampaikan good news tuk aku...abstract yang dhantar untuk conference kat bangkok bulan 9 ni accepted..syukur..ada chance lah aku g bangkok tahun ni...heppy lah sangat2..ye lah,aku belum pernah lagi menjejakkan kaki ke bangkok..kalau golok tu pernah la sampai..tu pun kejap sangat..xsampai 2 jam..tompang orang je kan..

hujung minggu ni @ lebih tepat lagi sabtu ni..adik aku nak tunang dah..tapi aku tak dapat balik,sedih ni..apa boleh buat,dah kena halang naik flight..aku pun dah tawar hati dengan airasia..kalau boleh tengok airport pon aku xmau..kecewa betul lah dengan airasia...

alkisahnya macam ni,hari jumaat lepas,aku plan nak balik kampong,dah siap check in online awal2 lagi...semangat nak balik ni berkobar2..ye lah,nak tengok rumah yang dah siap d cat,nak tolong2 adik buat preparation tuk majlis pertunangan dia,macam2 lagi lah aku plan nak buat...so,hari jumaat pagi tu,aku pegi lah klinik,mintak surat doktor..dah pregnan 33 minggu mmg kena tunjuk surat doktor...tu aku tau..doktor pun baik hati kuarkan surat...so,petang tu lepas je habis office hour,aku balik umah dengan hati riang gumbira sebab konon nak balik kampong...bersiap lah aku secepat yang boleh,sempat lagi masak nih...masak ala kadar je tuk alas perut..kang sampai rumah boleh la makan lagi..tu plan aku lah...

sebab aku nak balik ujung minggu je,so aku drive sendiri n park keta kat airport..sampai airport lebih kurang pukul 7.45pm..dah sampai masa tuk boarding..so,aku terus lalu security check n ke departure hall..sampai kat departure hall,aku tunjuk IC, boarding pass n of course surat dari doktor...lepas tu,aku duduk sekejap sebab setau aku ada documen aku kena sign...lapas duduk beberapa minit,datang sorang mamat,staff airasia jugak lah ni...dia bagi tau surat aku tidak valid,so aku tak boleh ikut penerbangan malam tu...aku confuse lah sangat2..napa pulak boleh tak valid...alasan mamat tu sebab surat tu tiada statement 'fit to fly'..yang ada cuma statement 'ibu dan kandungan berada dalam keadaan sihat...

lepas tu mamat tu suggest aku fly keesokan harinya (sabtu) lepas dapatkan surat doktor yang baru..aku tanya,kena beli tiket baru atau tidak,dia cakap xperlu,cuma kena bayar denda dan beza harga tiket aku dengan recent price..3B* punya mamat..dah sah2 aku nak balik kk hari ahad...buat penat aku je..pulak tu,sah2 bayaran denda tu hampir sama dengan harga beli tiket baru..baik tak payah...sebabkan aku malas bertekak,aku cancelkan aje tiket2 tu...sebak lah jugak dalam hati...nangis jugek lah aku kat dalam toilet sambil menelefon husband aku kat tawau...hik3..dulu aku tertinggal flight masa kat jakarta,tak pulak aku nangis...kali ni,beria aku nangis..tak puas kat toilet,sambung lagi kat kereta...mebi sebab pregnen kot,emo lebih sikit...

gambar kat jakarta airport..posing punya pasal,last2 kena tinggal flight..padan muka..ehehe

tu je lah..so,weekend aku baru2 ni teramat lah boring..so,tuk hilangkan keboringan tu..berhabis aku membuat kerja2 rumah..toilet,dapur,ruang tamu,bersungguh2 aku licinkan..mmg penat lah jugak nak memvacum,mengemop suma umah dengan perut memboyot,tapi nak lupakan rasa kecewa punya pasal..lepas tu,habis satu badan lenguh..ehehe...

tapi tak pe lah..dsebabkan last week tak dapat balik,esok husband aku datang kk..leh la join dinner free kat shangri la sabtu ni=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...