-->

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 24, 2011

checklist barang asas baby

aku ada weekend yang panjang minggu ni...ehehe..suka suki hati aku je nak bercuti..kalau bercuti mesti lah balik kampung...so,sekarang ni aku kat kampong lah ni...semalam sampai,macam biasa lah flight aku AK 6128..airasia jugak lah pilihan utamaku..coz itu yang paling murah...

d sebabkan husband aku kerja shift petang hari ni,so pagi2 lagi ktorang kuar shopping barang2 baby..ye lah..dah masuk 7 bulan dah..tp tak besh sangat lah coz belum tau jantina..nak pilih color pun payah..pas tu xde diskaun satu percent pon..uhuhu..tapi tak pe lah..beli je sikit2,kalau tak cukup next time beli lagi...

antara barang2 baby yang dah ready setakat ini:
1. Stroller (order online..baru je sampai 2 hari lepas)
2. Car seat (ni pon order online..actually aku beli travel system..compatible dengan stroller yang aku beli tuh)
3. botol susu (10 botol,beli sekali dengan breast pump)
4. changing mat
5. Lampin (cukup lah 1 pek,tuk buat bedung+pakai masa baru sangat lahir)
6. Towel (baru ada 3 pek..xtau cukup ke tak)
7. Topi (baru ada 1..plan nak beli dua..tunggu dah lahir lah baru beli lagi satu)
8. mitten & booties (dah ada 5 pasang..cukup lah setakat ni)
9. sapu tangan (3 helai je baru)
10. romper & jumper (ada 3 je baru..mak aku xsuruh beli benda ni banyak2)
11. baju lengan pendek (baru sehelai..uhuhu)
12. baju lengan panjang (baru 2 helai)
13. seluar panjang (baru 3 helai..mak cakap cukup lah dulu)
14. barut (ada 2 je..xtau cukup ke tidak)
15. cover lampin (2 cukup kot)
16. selimut (2 helai..ni buat sendiri je=)

yang belum beli:
1. bakul baju (beli time dekat2 nak bersalin pun ok)
2. besen mandi (ni pon sama)
3. puting botol
4. nappy liner
5. lampin pakai buang
6. tilam + bantal
7. beg diapers (not priority)
8. baby kot/play pen (not priority)
9. infant carrier (dah lahir baru peli pon ok)
10. minyak telon
11. wet tissue
12. nappy cream
13. set barang mandi
14. berus pencuci botol
15. thermometer (plan nak ambik kat klinik panel..ehehe)

tu je yang aku rasa perlu buat masa ni...ye lah,belum ada experience kan...banyak dengar pendapat kawan2 je=)

sambil2 sibuk uruskan barang baby ni,kitorang sibuk jugak uruskan rumah aku yang ntah bila nak siap ni..masalah terbesar buat masa ni,tiles yang sama macam gambar kat bawah ni xde jual kat sabah..ada kat petaling jaya je..nak order dari sana,delivery charges mahal sangat lah pulak..3 x ganda dari harga tiles tu...so,skg ni masih belum ada solution..barang2 asas untuk umah yang dah beli,tpaksa lah simpan je dulu kat kedai..kesian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...