-->

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 11, 2011

cerita saja-saja

tetiba pulak rasa nak tulis blog hari ni..hari jumaat yang barokah ni,hari ada tutorial,tp suda kena kasi cansel sebab nak attend seminar anjuran sekolah sebelah..tak rugi attend seminar tu,dapat lah jugak info2 baru pasal alam sekitar kita yang makin tercemar ni..selama lebih seabad aku tercampak dalam bidang kejuruteraan kimia ni,baru hari ni aku tau,rupanya buih2 dipantai tu ada banyak PAHs..PAHs is polyaromatic hydrocarbon...speaker tu cakap,klu buih tu pecah,lepas bebas lah PAHs tu ke udara..jadinya tu klu kta inhale,masuk dalam badan,lg senang la kena cancer..kan PAHs tu carcinogenic..jadi,fikir2 lah sebelum main ombak kat tepi pantai ye..sebelum makan lokan bakar..nyum2,mmg sedap tp berisiko...tapi,mmg kita skg ni banyak terdedah dengan risiko cancerni coz PAHs ada d mana2 pun..contoh paling senang time isi petrol,klu ada terbau2 tu,PAHs lah tu..

tu cerita pasal seminar pagi td,pas tu time lunch hour aku g pusing2 kedai lampu kat alam mesra..nak cari lah lampu simple2 tuk letak kat ruang tamu rumah ktorang kat tawau..ada dua kedai lampu yang aku masuk,pas tu terpikat dengan promosi kat d'light shoppe..ada diskaun,so aku beli lah sebijik yang murah2..cari jugak kipas yang bilah pendek lebih kurang sekaki lebih,nak letak kat ruang makan,tp xjumpa yang menarik..tak pe la,xrushing pon,umah tu lum siap lagi..masalah paling besar skgni ialah tiles..xde stok..husband aku dah pusing satu tawau,tak jumpa jugak yang sama macam tiles kat ruang tamu..esok,aku pulak nak g round kk,cari tiles tu..mudah2an lah jumpa..

nak cita lagi pasal semalam aku kena saman oleh pak gad ums..konon nya aku salah parking,tp setau aku,tempat tu memang tapak parking..dah 3 tahun aku parking kat situ,baru semalam dorang saman aku..kalau tempat tu bukan tempat parking,saman lah awal2 lagi..ni mesti pakgad muda mudi nih,yang xberapa tau pasal tempat parking kat sktm nih..melayang lagi lah 10 ringgit aku..next week lah baru bayar...

semalam jugak aku jadi driver untuk adik aku..bakal cikgu ni ada interview kat maktab gaya..ada lah 3 kali aku terlepas simpang masa otw nak p sana,so tpaksa lah patah balik..punya lah payah nak cari maktab tu...jalan dia kecik,macam jalan kampong..nasib baiklah ada google map,sebelum gerak tu,google siap2..sebab dah tau akan tersesat2 kan,so jam 6.30 pagi kitorang dah gerak kuar dari umah,masing2 pon ngantok je..termasuk aku lah sekali..rasa nak tido je sampai opis..malam tadi dah hantar dorang balik..sehari je kat kk,semata2 nak attend intervew,mudah2an cepatlah adik aku tu posting..boleh lah tolong2 parents aku..dan aku sekali,kot2 lah beleh hadiahkan baby kot ke playpen ke kat bakal anak buah dia ni..ehehe..

k lah,tu je kisah aku dalam dua tiga hari ni..tadaaa..

1 comment:

  1. alahai Murni, apsal x tanya ai je jln nak ke maktab gaya.. xde la u sesat2 heheheh.. k azreen

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...