-->

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 16, 2011

28 minggu...

semalam,12 rabiulawal bersamaan 15 feb,kita menyambut maulid nabi..Selawat & Salam keatas junjungan besar kita nabi Muhammad S.A.W...semoga kita sentiasa mengamalkan sunnah dan ajaran baginda dan mendapat syafaat..

hari ni usia kandungan genap 28 minggu..means,minggu depan aku dah nak masuk 3rd trimester yang lebih mencabar..perut pun akan makin besar,badan makin berat,jalan sikit pun semput,nak tidur pun susah..macam2 lagi lah kalau dengar dari pengalaman kawan2..hari ni,masih ok lagi,masih naik tangga kalau nak pegi punch..semalam pon jalan kaki je pegi beli barang kat IP..hmm,not bad you,stamina ai...


bump @28 weeks=)

alhamdulillah,so far,aku enjoy dengan pregnancy ni,masa awal2 mengandung hari tu,xbanyak masalah sangat..cuma letih sikit..muntah2 pun sikit,tu pun masa dah masuk 3bulan..syukur lah..esok,nak kena scan kat klinik kesihatan,nak tengok kedudukan uri.. hopefully uri d atas..

weekand baru2 ni aku g buat facial,terpaksa sebab dorang balik2 remind pasal appoinment tu...sampai2 kat sana,beutician tu terkejut2 tengok perut aku..

beutician:berapa bulan sudah ni..
aku:6 bulan (xmau bagi tau yang sebenarnya sudah mau masuk 7 bulan)
beutician:sejak bila lagi ko pregnen?
aku:..
aku:bulan 8,tapi lepas raya baru perasan
beutician:ko ada bagi tau kami ka ko pregnent
aku:xda..kena bagi tau ka pulak...
beutician:kena lah..mana boleh buat shoulder massage+guna mesin urut muka owh..
aku: ya ka..gulp...
beutician:
beutician: 5 kali suda terlepas owh...
aku:ada effect apa2 ka kalau buat shoulder massage+guna mesin tu..
beutician: tidak lah jugak...cuma sesetengah orang ada pantang urut2 time pegnen ni,lagi kalau time awal2 pegnen...
aku:apa boleh buat...sudah terbuat kan..harap2 xda lah bad effect tuk baby aku...

so,aku pun buat lah facial hari tu without shoulder massage+mesin urut muka..tak besh nye...rugi lagi tu coz,pakej aku ambik mmg include suma tu..so I decided to go for the next treatment after deliver lah...senang hati aku..

recently,my kaki selalu je bersemut2..tu bahasa aku lah..bahasa kawan aku,kebas..ada gak sekali dua,kaki aku krem..sebelum ni,tak tau kaki krem tu camana,orang kata sakit...sendiri kena,baru tau sakitnya...nasib lah dah berguru dengan cik sariah (my collegue) apa nak buat kalau kaki krem...sebab kurang calcium lah ni..malas minum susu,telan supplement pun on off..cmana nih!!

tu jelah yang sempat aku cerita hari ni..dah kol 2,sambung keja..lalala...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...