-->

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 4, 2010

menjelang hari esok...

lama aku xlawat blog aku ni...skg xmacam dulu,dulu relex ja keja,skg hari2 bz..dulu blh la balik lewat tuk tulis blog,skg balik lewat sbb kna siapkan keja yg dateline nya esok..kui~ni la jemis minah buat keja last minit...

hmm..cerita pasal esok,insyaallah aku akan melangsungkan perkahwinan aku dengan seseorang lelaki yg satu kaum dengan aku...bugis jugak le...perkahwinan ni sebenarnya atas perancangan keluarga...kiranya match make la ni..aku ni pulak,main setuju2 je sbb aku tgk orgnya pun baik,lagipun umur aku da 28 thn ni...klu aku yg dok cari,ntah bila la blh dapat...asyik putus jak...da berapa kali tukar da...tp kali ni aku akur dgn pilihan parents aku..so,aku terima la dia seadanya...


cerita pasal persiapan perkahwinan aku,since pengantinnya dua2 bugis,so aku pun ikut je la segala adat2 bugis..so aku paham la apa maksud 7 hari 7 malam tu...ish3...

kalau kira,hari pertama tu,ahad yang lepas...hari ahad tu,suma nenek2 aku sibuk kira berapa gantang beras yang ada...so suma beras yg berkarung2 tu di keluarkan n d ampai atas alas yg d letak atas lantai...tu je la aktiviti hari pertama pon...gmbr bwh ni la proses mengira beras...nasib baik la kira gantang jak, x kira berapa butir beras yang ada...




hari esoknya org da sebok buat serapo...ntah betul ka tidak spelling dia tu...tp sebutan dia lebih kurang le...serapo tu kira macam khemah la,tempat orang buat kerja...klu zaman dulu2 pelamin pon letak d bawah serapo,tapi skg ni dah ada khemah kn,so lebih senang sikit...pasang serapo ni pon takat nak cukup kan syarat je ikut adat je,nak meriah2..kecoh gak la,masing2 sebok,org lelaki panjat2 pasang bambu n kain canvas,org pompuan masak kn la tuk lelaki2 yg bkerja tu...


sempat lg aku snap gmbar depa ni buat keja...kesian,berpeluh2...xpe,lps ni makan la cek abg2 suma...

hari selasa,pekerja andaman datang umah siapkan bilik tidur...camana rupa bilik tidur aku xleh la tunjuk kt sini...nanti x surprise pulak...tema apa pon aku xtau bilik ni...inggeris kali..ceh2...ntah la..tp color lite je suma...putih n krem...hari tu jgk,gubahan hantaran d siapkan...simple je,tp look nice..thanks to sariah n suriani sbb bnyk tolong bab2 hantaran ni...owh,tlupa,aku da terima tamu dari kunak hari tu,sariah da datang dgn husband dia bawak c luqman yang ensem...suke nye dpt jmp luqman...i miss u luqman...

lapar la pulak...aku g makan dulu la..sat g aku sambung...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...